Köpvillkor

Köpvillkor

Klart och tydligt – här hittar du allt om beställning, leverans, ångerrätt, returer, reklamation och personuppgifter.

Senast uppdaterad: 2025-09-09 • Dessa villkor gäller för köp i vår webbshop.
Företag
Olympia
Leveranstid (SE)
2–5 vardagar
Spårbart med Postnord
Ångerrätt
14 dagar
  1. Om Olympia 
Vid frågor kontakta oss på [email protected] eller DM på Instagram @olympia.rings.
 
  2. Beställning 
  • När din beställning slutförts skickas en orderbekräftelse till angiven e-post med uppgifter om produkter, pris, fakturering och leveransadress.
  • Om något i bekräftelsen är fel, kontakta oss direkt på [email protected].
 
  3. Leverans 
  • Normala leveranstider inom Sverige: 2–5 vardagar. Beställningar lagda under helg skickas tidigast nästkommande helgfria dag.
  • Normala leveranstider inom EU & Övriga världen: 2–5 vardagar.
  • Vi skickar spårbart, spårnings-ID levereras via e-post. Fraktbolag: Postnord.
  • Vid beställning av Presentkort: Presentkortet skickas digitalt till den mejl du angett.
  • Vid leveransförsening (som vi inte meddelat om) – kontakta oss på [email protected] 
  • Läs mer på Frakt & leverans
 
  4. Priser 
  • Samtliga priser anges i SEK och är inklusive 25 % moms.
  • Vi reserverar oss för prisändringar, feltryck och prisjusteringar p.g.a. felaktig information.
 
  5. Ångerrätt (14 dagar) 

Du har enligt lag 14 dagars ångerrätt från den dag du mottagit varan.

  • Meddela oss att du ångrar köpet via [email protected] och ange namn, adress, e-post, ordernummer och vilka varor du vill returnera.
  • Returnera varan/varorna omgående och senast inom 14 dagar efter ånger meddelats.
  • Du står för returkostnaden och ansvarar för att produkterna är väl paketerade och i oanvänt originalskick.
  • Återbetalning sker efter att returen hanterats. Eventuell värdeminskning vid använd/skadad vara kan dras av.
  • Läs mer i vår returpolicy.

Gäller ej för: specialtillverkade produkter eller tjänster som påbörjats med ditt samtycke.

 
  6. Reklamation & klagomål 
  • Kontakta oss alltid först för godkännande innan du returnerar en defekt vara.
  • Reklamation ska göras skyndsamt efter att felet upptäckts – mejla [email protected] och ange namn, adress, e-post, ordernummer och felbeskrivning.
  • Om vi inte kan åtgärda felet eller ersätta med likvärdig produkt återbetalar vi enligt konsumentskyddslagstiftning.
  • Vi följer riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden (ARN); se arn.se.
 
  7. Ansvarsbegränsning 
  • Vi ansvarar inte för indirekta skador som kan uppstå p.g.a. produkten.
  • Force majeure: vi ansvarar inte för försening/fel utanför vår kontroll (t.ex. strejk, brand, myndighetsbeslut, leverantörsstörningar).
 
  8. Produktinformation 
  • Färger kan upplevas olika beroende på skärm/ljus. Vi försöker återge produkterna så korrekt som möjligt.
  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel och slutförsäljning.
 
  9. Cookies 

Vi använder cookies för att webbplatsen ska fungera, förbättra upplevelsen och följa upp statistik. Du kan hantera kakor i din webbläsare. Mer information finns hos Post- och telestyrelsen.

 
  10. Personuppgifter (GDPR) 
  • Vi behandlar dina personuppgifter för att hantera beställningar och kundtjänst. Vi säljer aldrig uppgifter till tredje part utan rättslig grund.
  • Exempel på uppgifter: namn, adress, e-post, telefon, IP-adress och köphistorik.
  • Rättslig grund: fullgörande av avtal (köp), rättslig förpliktelse (bokföring) och i förekommande fall samtycke (marknadsföring).
  • Betalleverantörer: Swish, Klarna, Nets och Stripe. Läs mer på Betalning & säkerhet
  • Fraktbolag: Postnord (för avisering kan e-post/telefon delas).
  • Nyhetsbrev (frivilligt): hanteras via Mailchimp. Du kan avanmäla dig när som helst.
  • Du har rätt till registerutdrag, rättelse och att bli raderad (med undantag där lagen kräver lagring, t.ex. bokföring).
  • Vi skyddar uppgifter med SSL/TLS och branschpraxis.
 
  11. Ändringar av villkor 

Vi kan uppdatera villkoren. Senaste versionen publiceras alltid på denna sida och gäller från publiceringsdatum.

 
  12. Tvist & lagval 

Tvister försöks i första hand lösas i samförstånd med kundtjänst. Om tvist kvarstår kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden. Inom EU finns även EU-kommissionens plattform för tvistlösning: ec.europa.eu/consumers/odr. Svensk lag tillämpas.

 
Olympia

OLYMPIA

Få senaste nytt
Payment with Apple Pay Payment with Visa Payment with Mastercard Payment with Klarna Payment with Swish

© 2025 Olympia